Mission & vision


The Haarlemmermeer Lyceum is a public school for everyone. Ethnicity, religion or belief don't matter to us. As long as you respect our norms and values, which include responsibility, tolerance, justice and honesty, you are most welcome!

Schoolplan

Learning is at the core of our school: students acquire knowledge, insight, and skills; staff continuously maintain and enhance their expertise to nourish and stimulate the learning process of the students. The individual professionals collaboratively create motivating and challenging education for the students.

At our school, the cognitive development of students goes hand in hand with their social and emotional formation and awareness of their responsibility for a livable society. The school encourages the growth of uniqueness and individuality in students by helping them unfold their personal talents.

Because learning and personal development can only fully take place in a school climate of safety and well-being, our school sees maintaining such a climate, for both students and staff, as a fundamental condition to realize its educational ambitions.

Schoolplan

Everyone is welcome

In ons HLML house of TTO is te zien dat wij middels ons onderwijsaanbod meer bieden dan een Nederlands diploma mavo, havo of vwo. Want hoewel het behalen van een diploma een belangrijke stap richting de toekomst is, vraagt de hedendaagse maatschappij meer van het individu en het collectief. Vanuit een goed en veilig fundament besteden we daarom, naast vakinhoudelijk onderwijs, veel aandacht aan internationalisering (global citizenship), persoonlijke ontwikkeling en taalvaardigheid. Dit zijn onze bouwstenen voor kwalitatief en goed onderwijs.

Goed onderwijs is meer dan het begeleiden van leerlingen richting een Nederlandstalig diploma.  Kwalitatief goed onderwijs bereidt leerlingen voor op een actieve deelname in de wereld. Om dit te bereiken focussen wij extra op taal, wereldburgerschap en persoonsontwikkeling . Het resultaat is een Nederlands diploma gecombineerd met een open, kritische en empathische blik op de wereld en een vermogen om kundig, integer en eerlijk met een ieder te communiceren.  

Het Haarlemmermeer Lyceum Tweetalig biedt een uitdagende en internationale leeromgeving waar leerlingen en medewerkers zichzelf optimaal ontplooien. Het IB-learner profile is hierbij richtinggevend. Challenging & Inspirational. Leerlingen leren effectief te communiceren op internationaal niveau en leren hun grenzen verleggen binnen en buiten de lesstof. Crossing borders together (is better). Docenten zijn niet alleen goed in hun vak, maar zij zijn ook in staat ‘’cross curricular’’ te werken en een (inter-)nationale bijdrage te leveren zodat de leerlingen het grotere verband ontdekken. Result matters and development counts.

Vision Haarlemmermeer Lyceum Bilingual


In our HLML House of TTO you can see that we offer more than a Dutch diploma for mavo, havo or vwo through our educational offerings. Because while obtaining a diploma is an important step towards the future, today’s society demands more from the individual and the collective. Therefore, based on a solid and secure foundation, we pay much attention to internationalisation (global citizenship), personal development and language skills, in addition to subject-based education. These are the building blocks of our vision of education.

Good education entails more than just guiding students towards a Dutch-language diploma.  Quality education prepares pupils to participate actively in the world. To achieve this, we place an extra focus on language, world citizenship and personal development. The result is a Dutch diploma combined with an open, critical and empathic view of the world and an ability to communicate competently, with integrity and with honesty.  

Haarlemmermeer Lyceum Bilingual offers a challenging and international learning environment where students and staff can develop to their full potential. The IB learner profile is the guiding principle here. Challenging & Inspirational. Students learn to communicate effectively at an international level and learn to push their limits inside and outside of the classroom. Crossing borders together (is better). Teachers are not only good at their subject, but they are also able to work in a cross-curricular manner and make a national and international contribution enabling students to discover the bigger picture. Result matters and development counts.