Ik zit in groep 8

Ben je er klaar voor?

De overstap van de basisschool naar de brugklas is niet niks. Op het Haarlemmermeer Lyceum zorgen we ervoor dat je het straks heel erg gezellig gaat hebben. Fijn, want als jij je prettig voelt op je nieuwe school, maakt dat het leren meteen een stuk leuker, toch? Wat voor talenten jij ook hebt, er is bij ons altijd wel een onderwijsvorm die precies bij jou past en die zorgt dat je goed voorbereid bent op jouw toekomst. Op het Haarlemmermeer Lyceum kun je onderwijs volgen op mavo-, havo- en vwo-niveau.
Lees hier meer over ons tweetalig onderwijs en ons daltononderwijs.

Lees meer over het HLML

Wil je meer lezen over het HLML, download dan hier onze brochure!

brochure Tweetalig brochure Dalton Veel gestelde vragen HLML Dalton

Hoe meld ik me aan?

Is je keuze gemaakt en wil je je bij ons inschrijven? Het advies van de basisschool is het uitgangspunt voor toelating en plaatsing. Voor het schooljaar 2024-2025 verloopt de aanmeldprocedure voor de brugklas in Haarlemmermeer digitaal. Meer informatie over de procedure lees je hier.

Procedure aanmelden

Ontdek onze scholen! Schrijf je in voor de diverse activiteiten!

HLML Tweetalig

HLML Dalton

Open huis

feb

Open Huis HLML Tweetalig

feb

Open Huis HLML Tweetalig

Informatieavond

jan

HLML Tweetalig International Students HLML TTO. Information evening for international parents about our bilingual program. Deze avond is bedoeld voor ouders van leerlingen die geen Nederlands spreken en meer informatie willen over het Nederlandse onderwijssysteem, ons NT2 programma en Tweetalig aanbod. De presentatie is in het Engels. De avond vindt fysiek plaats op het HLML Tweetalig. Indien u niet fysiek aanwezig kunt zijn, kunt u online deelnemen door op de button te klikken.

Ik zit in groep 8
jan

HLML Tweetalig voor ouder(s) en leerlingen uit groep 8. Voor de leerlingen organiseren we deze avond proeflesjes. De presentatie voor ouders is in het Nederlands.

Open huis

Open Huis HLML Dalton

Open Huis HLML Dalton

Informatieavond

jan

Informatieavond daltononderwijs voor ouder(s) en leerlingen. Voor de leerlingen organiseren we deze avond dalton- en Studium Excellentie proeflesjes.

Daltononderwijs Veel gestelde vragen

Kennismaking voor groep 8

nov

Sneak Preview HLML Tweetalig. Hoe zou jouw leven eruit kunnen zien op onze school? Kom alvast een kijkje nemen, sfeer proeven en neem deel aan onze interactieve TTO experience!

Tweetalig onderwijs Inschrijven

Proeflesjes daltononderwijs en studium excellentie

nov

Zit je in groep 8 en ben je benieuwd of het Haarlemmermeer Lyceum Dalton een leuke school is? Schrijf je dan in voor onze proeflesjes dalton en studium excellentie!

Leerjaar 2 of hoger

Zit je al op de middelbare school en wil je een overstap maken naar het Haarlemmermeer Lyceum? Voor leerjaar 2 of hoger kun jij je aanmelden via het onderstaande inschrijfformulier. Na ontvangst zullen we contact opnemen om de rest van de procedure uit te leggen.

Inschrijfformulier Aanvulling inschrijfformulier TopsportTalent Status

Verhuizen naar Haarlemmermeer?

Verhuist u van buiten deze regio naar de gemeente Haarlemmermeer en zoekt u een middelbare school voor uw kind?
Elke* leerling die naar de Haarlemmermeer verhuist, valt na inschrijving bij een van de scholen onder de “zorgplicht” van die school.
Dat betekent dat de leerling geplaatst wordt op de school van zijn/haar keuze of, als dat niet mogelijk is, we een plaatsing verzorgen op één van de andere scholen in de Haarlemmermeer.

*Dit betreft verhuizingen van buiten de regio naar de gemeente Haarlemmermeer. Een verhuizing binnen de regio Haarlemmermeer valt niet onder deze regel.