Daltononderwijs
met een laptop!

We werken met de laptop, omdat dit goed past bij onze onderwijsvisie. Het werken met de laptop binnen en buiten de klas sluit naadloos aan bij de kernwaarden van ons daltononderwijs: verantwoordelijkheid, zelfstandigheid, samenwerken, reflectie en effectiviteit. Om het beste van twee werelden te verenigen hebben wij gekozen voor blended learning. Aan de ene kant benutten we de voordelen van ICT in de klas, aan de andere kant laten we het vertrouwde (werk)boek niet liggen.

Maatwerk: mogelijkheid om beter aan te sluiten bij de individuele capaciteiten van een leerling. Naast de basisleerroute kunnen wij op deze manier hulpopgaven en verdiepende lesstof aanbieden. Het is met de laptop ook makkelijker om beter te oefenen, te herhalen en informatie te zoeken.
Eigentijds onderwijs: digitale geletterdheid en mediawijsheid is essentieel voor het vervolg- onderwijs en om werk te krijgen in een maatschappij die steeds digitaler wordt.
Zelfstandigheid: door een laptop te gebruiken zijn leerlingen niet alleen gebonden aan plaats en rooster om kennis op te doen en te verwerken, maar ze kunnen altijd en overal aan de slag.
Samenwerken: de laptop maakt het makkelijker voor de leerlingen om digitaal samen te werken en samenwerkend te leren.

Welke kosten zijn er verbonden aan werken met een laptop?
Dat hangt af van welke mogelijkheid je kiest:

• Je kunt een laptop kopen of huren via The Rent Company. The Rent Company heeft het alles-in-1 Easy4u device abonnement ontwikkeld om leerlingen op een laagdrempelige manier te kunnen voorzien van een goed, op de onderwijsinstelling afgestemd, device. Het device wordt tegen aantrekkelijke bedragen op basis van huur of koop, inclusief Total Care Pack voor service, garantie en schade- en diefstaldekking aangeboden.
  • Je kunt je eigen laptop gebruiken of aanschaffen, maar deze moet wel voldoen aan een aantal minimale specificaties om gebruikt te kunnen worden binnen het school­netwerk. Deze zijn: Windows laptop, Processor: lntel i3 of i5, Draadloos: AC Dual band (2,4Ghz/5Ghz) of beter, Videokaart: HD Graphics 520 of beter, Werkgeheugen: 8GB of 16GB, Opslag: 128GB SSD of beter, Netwerkkaart: 10/100/1000 en Batterij die circa 7 uur meegaat (wij ondersteunen geen Chromebooks).
  • Indien je de laptop niet kan of wil betalen, kun je contact met op ons opnemen voor een maatwerkoplossing. Stuur daarvoor een mail naar info@haarlemmermeerlyceum.nl
Flyer open dag The Rent Company Veel gestelde vragen laptop