Missie
Leren staat centraal op onze school. Leerlingen verwerven kennis, inzicht en vaardigheden, terwijl medewerkers voortdurend hun deskundigheid onderhouden en bevorderen om het leerproces van de leerlingen te ondersteunen en te stimuleren. Samen creëren de individuele professionals motiverend en uitdagend onderwijs.
Op onze school gaat de cognitieve ontwikkeling van leerlingen hand in hand met hun sociale en emotionele vorming. We bevorderen ook hun bewustwording van hun verantwoordelijkheid voor een leefbare samenleving. De school stimuleert de groei naar eigenheid en individualiteit van leerlingen door hen te helpen hun persoonlijke talenten te ontwikkelen.
Omdat leren en ontplooiing het beste tot hun recht komen in een veilige en fijne schoolomgeving, beschouwt onze school het handhaven van zo’n klimaat – zowel voor leerlingen als voor personeel – als een basisvoorwaarde om onze onderwijskundige ambities waar te maken.
SchoolplanVisie
Het Haarlemmermeer Lyceum Dalton wil dat elke leerling met enthousiasme leert en elke dag het maximale uit zijn tijd op school haalt. De daltonkernwaarden vormen de basis voor de ontwikkeling van de leerling, zowel voor docenten als voor leerlingen en ouders.
De kernwaarden zijn:
- Zelfstandigheid
- Verantwoordelijkheid
- Vrijheid
- Samenwerken
- Reflectie
- Effectiviteit
Elke leerling is uniek
Leren staat centraal op ons lyceum. Of het nu gaat om het verwerven van kennis, inzicht of vaardigheden: onze deskundige medewerkers motiveren, stimuleren en dagen leerlingen continu uit om het beste uit zichzelf te halen. Daarnaast krijgen ze de kans om aan hun sociale en emotionele ontwikkeling te werken, en maken we hen bewust van hun verantwoordelijkheid voor een leefbare samenleving.
Omdat elke leerling unieke talenten en eigenschappen heeft, staat hun persoonlijke ontplooiing bij ons voorop. Natuurlijk kunnen leerlingen zich het beste ontwikkelen in een veilige omgeving waar ze zich prettig voelen. Ons lyceum beschouwt het handhaven van zo’n veilig schoolklimaat dan ook als een basisvoorwaarde voor goed onderwijs.