Sneak Preview

Baron de Coubertinlaan 2
2134 CG Hoofddorp

18.00-20.00 uur

Wij openen onze deuren vanaf 18.00 uur. De mini-lesjes (voor leerlingen) en themavoorlichtingen (voor ouders/verzorgers) starten om 18.30 uur. In de aula liggen hiervoor tickets klaar. Er is een beperkt aantal tickets beschikbaar. Wees dus op tijd om een ticket te bemachtigen voor de mini-les of themavoorlichting van jouw/uw keuze! Na afloop van de mini-lesjes en themavoorlichtingen zijn jij en je ouders/verzorgers van harte welkom om nog even na te praten met een drankje tussen 19.30-20.00 uur.

Mini-lesjes

Dit zijn korte lessen van 25 minuten waarbij je een indruk krijgt van de vakken die wij hier geven. Tijdens de Sneak Preview organiseren we twee rondes; per ronde kun je 1 mini-lesje volgen.

Uit welke vakken kun je kiezen?

– Lichamelijke oefening (gym)
– Beeldende kunst
– Chinees (let op: dit vak zit alleen in het vakkenpakket op havo en vwo)
– Engels
– Debatteren (Nederlands)
– Science lab (Scheikunde)
– Natuurkunde
– Duits
– Theater
– Geschiedenis

Themavoorlichtingen

Het Haarlemmermeer Lyceum Tweetalig is méér dan een school waar tweetalig wordt lesgegeven. Daarom vertellen we ouders/verzorgers graag meer over diverse thema’s die bij ons leven.

Welke themavoorlichtingen zijn er?

• TTO
    Wat houdt tweetalig op het Haarlemmermeer Lyceum eigenlijk in? En wat is de meerwaarde?
  • Wereldburgerschap
    Hoe bereiden wij leerlingen voor op hun toekomstige plek in de wereld?
  • Leerlingondersteuning
    Naast educatie besteden wij veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen. Onze coördinator vertelt u hier meer over.
  • NT2
    Voor leerlingen die uit het buitenland komen, bieden wij de mogelijkheid om Nederlands te leren.
  • IMYC (International Middle Years Curriculum)
    Ervaar zelf wat IMYC inhoudt en volg een mini-masterclass.

Meet & Greet

Gedurende de gehele Sneak Preview is de schoolleiding aanwezig. Zij maken graag kennis met jullie en beantwoorden graag alle vragen rondom het Haarlemmermeer Lyceum Tweetalig.

Wie zijn de schoolleiders?

Rondleiding

Deze avond zijn er leerlingen aanwezig die jullie met plezier meer van onze school laten zien.